Зірка/трикутник. Схема підключення

Схема подключения звезда треугольник

Розуміння асинхронних двигунів може бути складним, та їх переваги досить очевидні. Конструкція цих машин дуже проста - відсутні щітки та колектори, що робить їх малоприхильними до поломок та дуже довговічними при відповідному ТО. Головний недолік - потреба у трифазному живленні, але можливо забезпечити живлення від однієї фази із стандартної 220-вольтової розетки.

Трифазна система живлення складається з трьох однофазних ліній з жорстко визначеною фазовою різницею 120 градусів між ними. Обмотки двигуна фізично розміщуються з тією самою кутовою відстанню одна від одної. Така конструкція дозволяє струму протікати послідовно через першу, другу і третю обмотки, яка створює момент, що крутить, необхідний для обертання ротора.

При підключенні асинхронного двигуна до однієї фази достатньо імітувати наявність двох фаз. Це можна зробити за допомогою різних аксесуарів, таких як конденсаторні затримання, які застосовуються і дотепер. Але такі методи призводять до значних втрат потужності.
Будь-який асинхронний двигун може працювати у двох режимах – зірка або трикутник. Ці режими названі так через спосіб з'єднання обмоток машини: при з'єднанні обмоток зіркою кожній обмотці прикладено лише 220 В однієї фази, що обмежує потужність машин і робить цю схему придатною для малопотужних двигунів. В обмотках, з'єднаних за схемою трикутник, діючі 380 між ними обумовлюють великі струми і можливість підключення потужних двигунів понад 7,5 кВт.

Однак насправді не існує режимів зірка або трикутник - це лише схеми комутації обмоток, які дозволяють перемикатися між цими режимами на ходу. Комбінований режим використовується для зменшення пускових струмів і збільшення моменту, що крутить, при старті машини, коли використовується режим зірки. Після набору обертів машина перемикається на трикутник, який є оптимальним для потужних двигунів. Зазвичай перемикання між режимами виконується автоматично, наприклад, за допомогою реле часу.

Більшість моделей ПЧ мають ряд переваг: вони забезпечують захист від коротких замикань, перевантажень і стрибків напруги, дозволяють оптимізувати енергоспоживання відповідно до навантаження на машину, зберігати параметри роботи двигуна і забезпечують запуск з високим моментом. Крім того, підключення через ПЧ значно знижує шум та температуру обмоток двигуна, що продовжує термін його експлуатації.

Однак є і нестача використання ПЧ для живлення асинхронних двигунів: обмеження потужності до 4 кВт. Однак для більшості вимог, пов'язаних з підключенням трифазної машини 220 В, половини цієї величини буде достатньо. Зазвичай силові агрегати, такі як циркулярна пилка, домашні верстати та інше обладнання не потребують потужності більше 1,5 кВт.